Walvis!
30 maart 2010 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland
Vandaan ben ik aangekomen in Kaikoura. De stad die in bekend staat om als het Marine Wildlife dat het te bieden heeft.
De rit naar Kaikoura was prachtig! We reden over de weg die langs de East Coast van het Zuidereiland loopt. Onderweg heb je een prachtig uitzicht over de zee en aan de andere kant zijn de prachtige bergen en heuvels te zien. Echt genieten!
Eenmaal aankomen bij mijn hostel op mijn gemak spullen neergesmeten en toen richting het centrum gelopen. Dit stelt hier niet zoveel voor aangezien Kaikoura maar uit 1 straat bestaat (althans het centrum is 1 straat) het is dus niet zo heel ver lopen ;)
Toen was het tijd om aan boord te gaan van mijn whalewatch tour! Prachtig gezicht op het water, het was al wat later in de middag en dus begon de zon al langzaam onder te gaan. Te gek!
We hadden geluk al na 20 min was de eerste walvis te zien! Wat een enorm beest en wat gaaf om die in het wild te zien! Omdat hij al een tijdje boven water was moesten we snel foto's maken omdat ze daarna voor gemiddeld 40 min onder water gaan. En ja hoor zo gezegd zo gedaan, hij dook weer onder. Ons werd verteld dat het het verstandigst was om te wachten tot hij weer boven kwam. Hij bleef iets langer onder dan het gemiddelde ;) maar ons wachten werd beloond. Zo gaaf om zo'n enorm dier te horen ademen, en natuurlijk spuit er bij elke ademhaling een fontein aan water in de lucht ;) Een machtig mooie ervaring!
Maar het was nog niet gedaan met de pret. Ook de albatros is tijdens onze toch meerdere keren voorbij komen vliegen. Je weet wel die enorme vogel met een spanwijdte van gem. 3 meter ;)
En toen we weer terug waren op weg naar de haven, kwamen we een groep Dusky dolfijnen tegen. Wat zijn die beesten enorm vlug, ze vliegen van de ene kant van de boot naar de andere kant. Super!
O,ja en vanmiddag kwam ik op het strand nog een zeeleeuw tegen;) Een volwasssen exemplaar dus idd zo'n grote. Hij lag lekker in het zonnetje. Je begrijpt het was een dag vol dieren vandaag ;) Genieten dus!
Groetjes,
Kathalien

zo te lezen,en te zien(op de foto,s) is het wel erg leuk.
hoe is het met jou?
met mij is alles goed.
het regent hier best wel vaak,is best wel jammer,want telkens als ik wil waveboarden en ik ga naar buiten regent het,en de wieltjes kunnen er niet tegen.
(er zit al een grote scheur in m,n wieltjes maar ik kan er wel op rijden.(en een vrijdag krijg ik nieuwe wieltjes).
fijne dagen!!!
doei,elize.
(was ik vergeten bij dat andere berichtje te zette.)
fijne dage,doei,elize.
Ik heb inderdaad al veel dieren gezien, super leuk!
Jammer dat het regent, maar het is nu lente en dus wordt het vast snel beter weer denk ik;)
Groetjes,
Kathalien