Dolfinarium

1 april 2010 - Picton, Nieuw-Zeeland

Woensdag heb ik de prachtige Kaikoura Peninsula Walkway gelopen. Deze route voert langs allerlei mooie uitkijkpunten vanwaar je uitzicht hebt over de oceaan, en zelfs het Noordereiland kunt zien. Omdat de route zo mooi was het ik hem maar twee keer gelopen :p
Kaikoura ligt natuurlijk aan de zee, dus de hele dag hangt er een zilte lucht. Dat vraagt natuurlijk om het eten van vis ;)
Aan de rand van de weg kwam ik een tentje tegen waar ze allerlei soorten vis e.d klaar aan het maken waren. Ik heb mezelf maar getrakteerd op Knoflook mosselen. Dat smaakt extra goed als je het opeet op zo'n locatie (naast de oceaan) kan ik je vertellen ;)

Donderdagochtend stond ik mijzelf om 6 uur in een wetsuit te hijssen. Nu vraag je je misschien af waar dat goed voor was. Ik heb vandaag een dolfijnenzwemtour geboekt! Nu denk je misschien leuk, zwemmen in zo'n soort enorm zwembad met allemaal van die dolfijnen die kunstjes voor je doen. Nou nee dus, niets van dat alles. Dit is zwemmen met dolfijnen in het wild! Dus in de oceaan!
Terwijl we uit de haven voeren heb ik weer genoten. Van de prachtige zonsopgang deze keer. En wat helemaal geweldig was toen we ongeveer 20 minuten onderweg waren werd deze zonsopgang alleen maar mooier, er zwommen namelijk ook dolfijnen in het beeld;)
Even een soort van uitleg over hoe het zwemgebeuren in zn werk gaat. Je bent dus gewapend met een wetsuit, flipper, een duikbril en een snorkel. Je gaat aan het achterkant van de boot op een soort treeplank zitten. Als er dan een alarm klinkt, kun je jezelf in het water laten zakken (wat trouwens best koud is s'morgens, zelfs als je een wetsuit aan hebt) en dan.......

Dan weet je echt niet wat je overkomt! Wat een machtig mooie magische ervaring! Je snorkelt door het water en ondertussen ben je aan alle kanten omringd door wel meer dan 100 dolfijnen! Ze springen over je heen, duiken met zn allen onder je door en passeren je ook nog eens aan alle kanten. Wauw!! Dat is echt het allergaafste wat ik tot nu toe heb meegemaakt! Adembenemend! Zo onwijs te gek, supergaaf!

Oke even weer met beide benen op de grond ;) Als je dan klaar bent met zwemmen wacht een warme dousche, chocolademelk en koekjes, en natuurlijk het prachtige uitzicht op de dolfijnen. Terwij we terug naar de haven voeren. En de dolfijnen zijn dus echt compleet wild, maar ondanks dat doen ze dus toch allemaal trucjes net zoals in het dolfinarium ;) Ze zijn dan echt gewoon aan het spelen. Springen alle kanten op en plonsen dan weer in het water. Erg grappig om te zien, en helemaal om daartussen te zwemmen.

Op dit moment ben ik in Picton, ik heb nog een paar uurtjes de tijd voordat de ferry vertrekt. Vanavond zal ik dan aankomen in Wellington, waar ik nog 1 dag zal blijven alvorens :p koers te zetten richting Napier.

Groetjes,
Kathalien

Foto’s