8 maart
8 maart 2010
Over een vroege start gesproken…
Vandaag ( of ik kan beter zeggen vanacht) ging de wekker om kwart over 3.
Tijd om naar de stal te gaan om de koeien te melken. Het is prachtig om de zon op te zien komen tijdens het melken.
Rond half 7 waren we klaar, en ben ik nog lekker even voor anderhalf uur mn bed in gedoken. Je zult je misschien afvragen waarom het zo lang duurt om koeien te melken. Nu, we hebben het hier niet over een paar koeien maar over 1400 stuks!
De koeien gaan allemaal in een soort carroussel, dat langzaam ronddraait. Terwijl de carroussel ronddraait bevestigen wij de melkmachine en zo worden de koeien dan gemolken.
De rest van de ochtend heb ik heerlijk in het zonnetje een boek gelezen (John Grisham natuurlijk ;)) Het is trouwens weer heerlijk weer vandaag, zonnetje en een graag of 25.
Na de lunch (casserole met brood en maiskolven) op de mountainbike gestapt en naar de stal gefietst, er stonden weer 1400 koeien te wachten. S’ avonds ben ik met Jolanda en Michelle ( die ook op de boerderij werkt ) een rondje gaan mountainbiken. De omgeving is hier echt fantastisch! Het enige nadeel is dat er niet echt fietspaden zijn, dus je fiets op een weg waar het overige verkeer met ongeveer 100 km/h voorbij raast. Gelukkig is het hier niet druk op de weg ;)
O,ja ook vandaag weer een wetenswaardigheidje: een ute (yep hetzelfde woord dat in Mc Leods wordt gebruikt) staat voor utility vehicle.
Groetjes,
Kathalien

- Kathalien: Haha neej dat lijkt niet…
- Suzie: ze vernoemen daar wel veel…
- Suzie: wauw!
- Suzie: haha nou ik zal het in mn…
- elize: hey Kathalien. hoe is het?…
Alle reacties »