Abel Tasman Park
29 maart 2010 - Nelson, Nieuw-Zeeland
Zoals beloofd...
Vrijdagochtend werd ik om 7 uur opgepikt door het busje van Sea Kayak Company. Bij hen had ik een twee daagse trip geboekt in het Abel Tasman Park. Het was een combi trip genaamd Tonga Island Paddle and Hike.
Met andere woorden toen we aankwamen bij de basis van de SKC werden we voorgesteld aan onze gids en aan de andere mensen van de groep. Toen was het tijd om te vertrekken naar het Abel Tasman Park.
Het eerste deel van de trip bestond uit een rit met de Aquataxi. Deze snelle boot zou ons naar de plaats in het park brengen waar het kayakken zou gaan starten. Eenmaal daar aangekomen kregen we eerst nog tips en trics te horen, de route en natuurlijk een aantal dingen die te maken hadden met de veiligheid.
Ons eerste 'doel' was de Tonga Island Marine Reserve. Hier is een zeeleeuwen kolonie gevestigd. Absoluut een geweldige ervaring! Eerst peddel je weg met op de achtergrond een bijna goudkleurig strand, als je naar beneden kijkt zie je onwijs helder blauw water, en als je vooruit kijk zie je de zee met op de achtergrond de bergen, adembemend! Het is eveneens geweldig om zo dicht bij de zeeleeuwen te komen, en ze te zien in hun natuurlijke omgeving.
Na een kilometer of 6 te hebben gekayakd (ik weet niet of je dat zo spelt maar dat geeft niet ;)) maakten we een landing op een ander strand, het was ondertussen tijd voor de lunch. En ja, zeg nu zelf zo'n prachtig strand en zulk mooi water en heerlijk weer vragen gewoon om een duik in het water. In de kayaks hadden we ook snorkel attributen meegenomen, dus je raad het vast al, ik heb gesnorkeld ;) Allerlei vissen, schelpen en ander gedierte ;) gezien en ook een aantal zeesterren. Amazing.
Na een pauze van een uur was het tijd om verder te gaan. Onderweg passeerden we nog een ander eiland, en dit eiland bleek overbevolkt te zijn met baby zeeleeuwen! Deze zijn nogal nieuwsgierig en zwommen met een aantal tegelijk naar ons toe, te gek!
In de verte zagen we in de baai een boot liggen, ons ' hotel ' voor deze nacht. Eenmaal daar aangekomen nog een duik genomen, en toen was het tijd voor de BBQ! Gezellig met de rest van de groep gegeten en gekletst.
Ondertussen was het als donker geworden, Chris ( de eigenaar van de boot) vroeg of er mensen mee wilden om glowworms te gaan bekijken. Dat was niet tegen dovemansoren gericht en dus gingen we in het donker met een klein bootje naar het strand, verlicht door de maan en de sterrenhemel.
Om de lichtgevende wormen te kunnen zien moest je echt in de grot, en om daar te komen moest je jezelf door een smalle opening wringen. Maar eenmaal binnen.... Ik heb nog nooit zo iets prachtigs gezien, het is alsof je naar een gigantische sterrenhemel kijkt! Allemaal kleine wormen die zorgen voor geweldige ' verlichting' in de grot!
Eenmaal in mijn kooi, viel ik als een blok in slaap.
De volgende morgen een prachtige zonsopgang, het was geweldig om de nacht door te brengen op een boot, in een baai, in het Abel Tasman Park. Aanbevolen ;)
Ons doel voor vandaag (zaterdag) was 12.8 km teruglopen via de Abel Tasman Coastal Track, naar het punt waar we weer opgepikt werden door de SKC.
Echt een fantastische trip achter de rug en enorm genoten van Gods prachtige schepping en de wonderen van de natuur!
Groetjes,
Kathalien

Klinkt echt super joh! En de foto's bevestigen het!
enjoy ;)
x Suus
Wat een belevenis zeg,zo een schitterende schepping.
Daar moet je wel van onder de indruk raken he??
Mooi dat het je goed gaat,de tijd gaat wel snel zeker?
Lieve groeten Opa enOma.
Daar raak je inderdaad van onder de indruk!
De tijd vliegt, maar er is ook zo veel te zien hier!
Liefs,
Kathalien